להתראות, פייסבוק. לא האפליקציה, החברה. תגידו שלום למטא. המנכ"ל מארק צוקרברג הודיע ביום חמישי שפייסבוק החברה משנה את שמה ל-Meta כדי לשקף את ההתמקדות הגוברת שלה במטא-וורס. בכנס ה-Connect השנתי שלו ביום חמישי במהלך ההרצאה המרכזית, צוקרברג דיבר על כך ש"מעתה והלאה, אנחנו הולכים להיות המטא-ורסים הראשונים, לא פייסבוק קודם". כפי שאתם יודעים, אם בטח שמעתם על זה, המטא-ורס הוא סוג של מרחב אינטראקטיבי חדש שהרבה אנשים חושבים שבסופו של דבר יחליף את האינטרנט, והוא משלב הרבה דברים שונים כמו מציאות מדומה ומציאות רבודה כדי לאפשר לנו להתחבר יותר במרחב האינטרנטי.
למרות שהחזון של החברה מתרחב למרחבים וירטואליים שבהם אנשים מקיימים אינטראקציה באמצעות אווטרים, החברה אמרה שהיא לא מתכוונת לשנות את המבנה הארגוני שלה. האפליקציה בפייסבוק עדיין תהיה שם, כמו גם אפליקציות אחרות שלה כמו אינסטגרם, מסנג'ר ו- WhatsApp. הם ישוכנו בחטיבה נפרדת מ-Facebook Reality Labs, שם החברה מייצרת את מוצרי המציאות המורחבת והמציאות המדומה שלה.

מקור: מטא.
זה עניין די גדול, המיתוג המחודש הזה מגיע כ-Meta, יש לומר שדרך אגב, הסתבך במשבר יחסי ציבור בגלל מסמכים שהודלפו על ידי מנהל מוצר לשעבר בחברה ומאז סופקו לקונגרס. וראינו את פרנסס האוגן, שהיא ה"מלשינה" שהעידה בפני הקונגרס ובפני הפרלמנט הבריטי כדי לתת לישויות הללו תחושה של פעולתה הפנימית של פייסבוק וכיצד הם קיבלו החלטות מסוימות. ואחד הנושאים הגדולים ביותר שיצאו מזה הוא איך נראה שפייסבוק מתעדפת רווחים כלכליים ומעורבות על פני רווחתם של אנשים. צוקרברג כבר יצא ואמר שסיקור חדשותי של אותם מסמכים צייר "תמונה שקרית" של החברה.
דיברנו עם מומחים על כך שפייסבוק עושה את השינוי הזה במטה, ואחת החששות הגדולים מכך היא, ברור ששינוי השם הזה לא ישנה את כל מה שקרה . יהיה להם שם חדש, אבל אותן בעיות שראינו, אותן חששות ימשיכו להיות שם. עכשיו, אם אתם מסתכלים במיוחד על המטא-ורס, הדבר השני שצריך לחשוב עליו הוא גם פייסבוק… מטה, תראו, אני עדיין מתרגל לזה. ל- Meta עדיין יש הרבה בעיות אמון. מומחה אחד שאיתו דיברנו דן כיצד אם מנהלים בחברה לא מצליחים להבין איך להתמודד עם תוכן בעייתי איך אנחנו יכולים לסמוך עליהם שהם יוכלו לנהל מטא-ורס במרחב הווירטואלי הזה ?
ברור שיש הרבה שאלות על זה. Metaverse כמובן עדיין מרגיש חדש מאוד, וזה מרגיש כאילו אנחנו עדיין רחוקים מלראות איך זה מתבגר. ראינו רמזים לכך בדרכים שונות. Fortnite היא דוגמה ממש טובה, שבה ראינו קונצרטים ואירועים מיוחדים שהם אירחו בתוך המשחק. ראינו את המשחק Roblox שהרבה ילדים והרבה שחקנים צעירים יותר ייהנו ממנו. הם התנסו עם דברים מסוג metaverse גם בשותפויות שונות. אז, הכל עדיין חדש מאוד, ואנחנו הולכים לראות מה קורה עם Meta ואיך כל זה משתנה, ואיך המטא-ורס נראה ומה החזון שלהם לגביו.