קוקה קולה מבצעת הימור של מיליארדי דולרים על מותג משקאות הספורט BodyArmor כחלק מדחיפה גדולה יותר לגיוון ההיצע שלה.
קוקה קולה אמרה ביום שני שהיא שילמה 5.6 מיליארד דולר עבור 85% הנותרים של BodyArmor. קולה רכשה במקור 15% ממניות BodyArmor ב-2018.
קולה אישרה כי BodyArmor היא רכישת המותג הגדולה ביותר אי פעם. העסקה היא חלק ממאמץ רב-שנתי של קולה לעבור מעבר למשקאות קלים ממותקים ולקטגוריות אחרות כמו מיצים, מים משופרים ומשקאות ספורט. קולה קנתה את מותג החלב Fairlife ב-2020 ואת קפה Costa ב-2019.
BodyArmor נוסדה לפני עשור על ידי לאנס קולינס, מייסד Fuze Beverage, ומייק ריפול, שהקים את המותגים Smartwater ו- Vitaminwater. קוקה קולה רכשה גם את חברת Fuze ו-Repole __ Energy Brands __ ב-2007.
אגדת הכדורסל קובי בראיינט היה משקיע מוקדם ב-BodyArmor, והפך לבעל המניות השלישי בגודלו וחבר במועצת המנהלים שלה ב-2013.

מקור: pixabay.
בהצהרה ביום שני, ריפול זיכה את בראיינט שמת בהתרסקות מסוק ב-2020 עם הצמיחה של המותג. קוקה קולה הודיעה על הרכישה ב-8:24 בבוקר EDT ביום שני כדי לכבד את בראיינט, שלבש את חולצות המספרים 8 ו-24 בקריירת ה-NBA שלו.
עזבונו של בראיינט עומד להרוויח 400 מיליון דולר ממכירת BodyArmor, דיווח הוול סטריט ג'ורנל ביום שני, בציטוט מקורות אנונימיים. קולה ובודי ארמור לא יאשרו את הסכום הזה.
עם ההשקעה של קולה ב-2018, BodyArmor השיגה גישה לרשת ההפצה רחבת הידיים של החברה והמכירות זינקו.
ל-BodyArmor היה נתח השוק השלישי בגובהו בקטגוריית משקאות הספורט בארה"ב בשנת 2020, עם 9.3%, לפי Euromonitor. Gatorade של פפסיקו, מובילת השוק, שלטה ב-68%, בעוד שהמותג Powerade של קולה היה שני עם 14%.
קוקה קולה מאטלנטה אמרה שהיא תנהל את המותג BodyArmor כעסק נפרד. הוא ימשיך להתבסס בניו יורק.